Nuffnang Ads

Sabtu, 12 Februari 2011

Cerita Dari AKU.....

Assalamualaikum semua....
Salam dari aku yg korang tak kenali pun. Aku pun tak kenal korang sgt. Tapi tu bukan alasan untuk aku mencari seberapa ramai rakan dari seluruh dunia ni. Tak kira apa bangsa, keturunan. agama, negara, fahaman politik, aku tak kisah. Janji aku dapat berkongsi citer dgn korang semua diluar sana. Apa pun ni hanyalah permulaan. Mungkin ader banyak lagi kelemahan dlm blog aku ni. So tolong la war-war kan kpd semua dan tolonglah ingatkan aku segala kesilapan dan salah tutur kata aku yg mungkin akan menyinggung sesetengah pihak.
Di sini aku bermula dgn langkah yg agak sumbang, Aku sebenarnya takder idea langsung tuk aku citerkan kat sini. Aku pun tak faham kenapa aku cipta blog ni. Aku bukan lah glamor mane pun. Jauh sekali la aku ni artis ke,ahli politik ke, mahupun jutawan yg popular. Kalau jutawan sekalipun, tak kan lah nak glamor kt laman blog ni kan. Aku buat ni pun sekadar suka-sika. nak cari lebih ramai kenalan yg aku tak kenal. Kalau kenal pun, mungkin diorang dah tak kenal pun kan. Seperti yg aku kata kn td yg aku ni tak glamor.
GLAMOR atau POPULAR
Sebut pasal glamor ni. aku nak tau, korang ni glamor ke? Ke perasan yg korang ni glamor. Apa yg menyebabkn korang ni glamor. Korang artis ke? Ahli politik yg lantang bersuara ke? Anak raja ke? Ke korang glamor di sebabkan korang ader melakukan kesalahan yg membuatkan korang jd glamor. Biase lah orang kita ni lebih suka cari kesalahan orang dari memperbetulkan nyer. Apa yg glamornyer? Ataupun popularnyer? Muka korang cantik? kacak? Tubuh badan yg menawan? Harta yg menimbun? Suara korang yg merdu gitu? Ape yg menyebabkan seseorang tu jd glamor? Kadang-kadang ade gak bila menang sesuatu, terus jd glamor. Tapi glamor tu pun tak kekal lama. Biase la kan. Banyak benda baru akan muncul. So yg lame di pinggirkan.
Seronok ke jd glamor ni? Suka dikejar orang ke sana ke mari sampai takder privasi. Semua cerita nk di keluarkan. Sampai naik meluat plak aku rasakan. Rasa macam dah takder kebebasan untuk bergerak. Apa yg dilakukan, diperhatikan. Silap sikit jd buah mulut orang. Kalau perkara baik takper la gak. Tapi kalau perkara buruk macam mana plak? Tak ke malu nanti segala keaiban diri terbongkar. Mungkin glamor tu dah diletakkan di salah tempat. Bila aku tengok kt TV, banyak citer-citer yg membabitkan keglamoran artis. Tak kira la artis tempatan mahupun antarabangsa. Kadang-kadang sampai ader yg menunjuk-nunjuk diri masing-masing. Saje nk cari glamor. Meluat aku. Lagi glamor, lagi lah orang akan ikut.
Apa pun baik buruk terpulang la pada diri masing-masing. Aku pun tak nak ler citer lebih-lebih plak. Bukan nak cari glamor pun. Hahaha.....
Ok lah. Takat ni dulu aku stop. Nanti makin mengarut plak aku taip ni. Nanti ape korang kata plak. "Syok sendiri. Nak glamor ler tu". Apa pun aku ucapkan terima kasih sebab ader yg sudi baca luahan aku ni sikit. nanti aku upload lg topik-topik yg lain. Korang kalau ader citer-citer yg panas n glamor, blehlah join sekali k. Opss! Sorry la ayat aku ni tonggang langgang sikit. Ayat pun tak ikut cara Dewan....Takut plak kene saman. Hehehehe... Sebab aku nak berbicara dengan lebih santai n relax. Nak hilangkan kekusutan dlm kepala otak dan kesuyian dlm hati aku ni. Enjoy yo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan